2016. október 31., hétfő

Vidal Sassoon kísérletező évei a hajvágásban és a magánéletben

“Egy kis szoba a harmadik emeleten a Bond Street-en kezdődött”
– írja Mary Quant modell, ép akkor divattervezést tanuló diák, aki jelentős mértékben inspirálta Vi-dalt, aki több bemutatóján is részt vett, így végig asszisztálva a hajvágás forradalmának kezdeteit.


Sassoon kilenc éven át kísérletezett, kereste azokat az elegáns és egyszerű stílusokat, amik ki tudják elégíteni vendégei igényeit, Ennek eredménye lett 1963-ban a „klasszikus Sassoon bob” frizura, amely azóta is klasz-szikus formának számít az egész világon. Könnyen kezelhetősége, elegáns megjelenése, addig nem látott vágási technikája mind a fodrász szakmában, mind a vendégek körében hatalmas tetszést aratott, híressé téve Sassoont a 60-as évek végére.Közben 1956-ban házasságot kötött Elaine Wooddal, ám ez a kapcsolat nem volt hosszú életű, ugyanis két évvel később máris válással végződött., amikor Elaine elhagyta őt egy brit vízisí David Nations bajnokért, de a magánéleti problémák sem törték meg ambícióját a bob frizura megalkotásában.

Az akkori hölgyeknek, többek között Marynek is az tetszett Sasson frizuráiban, hogy egy bizonyos szabad-ságérzetet kölcsönzött a viselőjének, ugyanakkor Vidal magához a hajhoz való hozzáállása is szimpatikus volt a szemükben („wash and go”). Ekkoriban történt, hogy egy vendégével való beszélgetésének köszönhetően ráébredt, kelet-londoni akcentusa hátráltatja karrierjé-nek kibontakozását. Ezért hát, hogy kitörhessen a sze-génységből, beszédét és kiejtését az „elegáns” angol szintjére fejlesztette egy tanár segítségével, hogy az-tán London előkelőbb, nyugati részében, a West Enden dolgozhasson a 60-as évek elejétől.

Ez nagyban növelte önbizalmát és valóban hozzájárult későbbi sikereihez. Sassoon saját bevallása szerint a frizura legfontosabb eleme a vágási technikában rejlik, hiszen az jelenti a dizájnt is egyben. Így a „klasszikus bob” kreációt több egyéni és zseniális vágási technika követte, többek között az „aszimmetrikus”, a „twiggy”, vagy az úgynevezett ötpontos „Five point cut”, amik mind tovább növelték népszerűségét, hiszen forradal-masította az egész fodrász ipart. Mindegyik vágási módszeréről elmondható, hogy igen magas koncentrációt és precizitást igényelnek.




Híres ügyfelei között voltak:
Vidal a Bond Street-i szalonjában fésüli Lady Stephanie Listowel blues énekesnő kontyát a fotón (elöl) a férjével Lord Listowel-el. Hihetetlen, hogy valaha is fésült ilyen frizurákat Vidal! De itt egy másik kép is amin bizony komoly hajtornyot alkotott ékszerekkel díszítve Denny Dayviss énekesnőnek....és Twiggy szupermodell színésznő-énekes (1949) akit Mary Quant és Sassoon közösen formáltak divat ikonná. Vidal egyik leghíresebb hajvágása volt amikor a rövidre vágta 1968-ban

Mia Farrow amerikai színésznő (1945) haját a Roman Polanszki „Rosemary’s Baby” legsikeresebb filmjéhez, amelyért 5000 dollárt kapott és nem mindennapi sikert söpörhetett be a 60-as évek legmodernebb rövid frizurájáért. Ennek a vágását megismerhetik majd az ABC step by step „C” sorozatból.

A hatvanas évek legnagyobb divat iconjait Bardot haját (Jacques Dessagne) továbbá Liz, Audrey, Grace, Kennedy, Loren, Cardinálé, Romy, Gina filmszínésznők bouffant frizuráit Hollywooban és Párisban Alexandre de Paris fésülései tették a meghatározóivá a fodrász iparnak. Angliában pedig Sassoon felsorolhatatlan hajvágó modelljei mint Mary Quant, Twiggy, Peggy Moffit, Grace Goddington tették világhírűvé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése